43
EVOLUTION DRIVE-BY-WIRE AANDRIJVING
De EV-2 is ontwikkeld voor de nieuwste drive-by-wire systemen en wordt direct aangesloten op de Raymarine
SeaTalkk
ng
bus. De EV-2 heeft ook een speciale CANbus aansluiting voor directe verbinding met steer-by-wire
systemen, zoals ZF Pod aandrijvingen, Yamaha Helm Master, Volvo IPS* en SeaStar Solutions Optimus systemen.
Door de CANbus aansluiting op de EV-2 is er geen Autopilot Control Unit
(ACU) nodig, wat de installatie nog meer vereenvoudigt.
* Gebruik een Raymarine ECI-100 universele regel- en
motorinterface voor snel en gemakkelijk installeren.
EV-1 COCKPIT EN BINNENBOORD STUURAUTOMATEN
EV-1 stuurautomaten bestaan uit een bedieningseenheid, EV-1 sensor, Actuator Control Unit (ACU) en
aandrijfeenheid. De aandrijfeenheid (binnenboord mechanisch/hydraulisch of cockpit montage) en juiste
ACU voor uw schip worden bepaald door het besturingssysteem en de waterverplaatsing van het schip.
ECI-100 UNIVERSELE MOTOR- EN REGELINTERFACE
De ECI-100 universele motor- en regelinterface is een innovatieve en
betaalbare oplossing voor het koppelen van motorinstrumenten en drive-by-
wire besturing aan Raymarine stuurautomaat-en navigatie systemen.
De ECI-100 is een eenvoudige, geïsoleerde CANbus oplossing en maakt een
betrouwbare integratie met de nieuwste generatie multifunctie displays
van Raymarine mogelijk. Het vormt een naadloze besturingsinterface
met de Evolution EV-2 drive-by-wire stuurautomaat van Raymarine.
BUITENBOORDMOTOR
BINNENBOORDMOTOR
EV-2
p70s
AANDRIJFEENHEID
(TYPE IS AFHANKELIJK VAN GEBRUIKTE STUURSYSTEEM)
AUTOPILOT CONTROL UNIT
EV-1
p70s
S T U U R A U T O M A T E N